ФІНАНСОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ КОМПАНІЇ В УКРАЇНІ

14 травня 2021 року відбулася онлайн-зустріч здобувачів вищої освіти спеціальностей 292 «Міжнародні економічні відносини» та 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації, регіональні студії», викладачів кафедри міжнародних економічних відносин, регіональних студій та туризму з фінансовим директором компанії «Varus» Паніною Мариною Володимирівною. Тема зустрічі – «Фінансовий менеджмент компанії в Україні».

Пані Марина Паніна має 17 років досвіду роботи фінансовим директором, в тому числі 12 років роботи фінансовим директором в компанії «Varus». Марина Володимирівна Паніна була визнана найкращим фінансовим директором України 2019 року за версією CFO Club Ukraine та журналу Strategic Business Review.

Компанія «Varus» входить в п’ятірку рітейлерів Україні. Varus займає 5 місце як за торговельною площею, так і за виручкою. Мережа «Varus» сьогодні представлена 104 магазинами, які працюють по всій Україні. За 2020 рік компанія показала стабільне зростання показників мережі (+17 супермаркетів, +6% приріст торговельної площі, +11% приріст роздрібної виручки). Varus протягом багатьох років визнається покупцями кращим рітейлером Дніпропетровської області, а також має нагороди за власні торговельні марки.

У своїй доповіді пані Марина Паніна звернула увагу на основні індикатори, які визначають ефективність торговельної точки, ефективність в порівнянні з рітейлерами-конкурентами (приріст кількості чеків, приріст середнього чеку, продажі на квадратний метр). Компанія «Varus» має за цими індикаторами позиції вище середніх по ринку.

Спікер визначила провідні фактори успіху в рітейлі – від локації магазину до людських ресурсів та корпоративної культури.

Пані Марина Паніна акцентувала увагу на тих інструментах, які дозволяють підвищити маржинальність товару та отримати більш високі фінансові результати, у тому числі – введення власних торговельних марок та наповнення асортименту власним імпортом.

Доповідь викликала значний інтерес серед присутніх здобувачів, які ставили багато питань: про те, як компанія розраховує швидкість окупності інвестицій (відкриття нового магазину чи реконструкції); які основні конкурентні переваги має компанія перед іншими рітейлерами-конкурентами; про різницю в системі комунікацій з клієнтами між українськими та західними компаніями; про цінову політику компанії «Varus»; про реалізацію принципів корпоративної соціальної відповідальності в компанії; про плани щодо подальшої географічної експансії компанії, та ще багато питань, на які пані Марина надала вичерпні та змістовні відповіді.

Тема зустрічі виявилася дуже актуальною та цікавою з професійної точки зору для присутніх здобувачів. Зустріч стала важливою для здобувачів в плані набуття фахових компетенцій, поглиблення теоретичних знань і отримання практичного досвіду від успішного фінансового директора. Щиро дякуємо Марині Паніній та сподіваємось на подальшу співпрацю!