Журналістика, реклама, PR: кваліфікаційні творчі проєкти про життя і для життя

За стандартом вищої освіти кваліфікаційна робота зі спеціальності «Журналістика» являє собою інформаційних продукт, проведену інформаційну акцію (чи її проєкт) та пояснювальну записку до них. Саме такі роботи й були презентовані протягом минулого тижня студентами четвертого курсу УМСФ, які пройшли навчання за освітньою програмою «Журналістика, реклама та зв’язки з громадськістю».

У студентських роботах рівною мірою знайшли відображення усі три змістові блоки освітньої програми: були представлені й актуальні журналістські публікації, і оригінальні рекламні розробки, і креативні PR-проєкти. Низка робіт виразно продемонструвала якість підготовки здобувачів вищої освіти в УМСФ саме як універсальних професійних комунікаторів зі спеціалізованими компетентностями з масової комунікації у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Як відзначали під час захистів члени екзаменаційної комісії, зокрема її голова – директор ТОВ «Вісті Придніпров’я», голова правління Дніпропетровської обласної організації Національної спілки журналістів України, Заслужений журналіст України Олексій Ковальчук – усі роботи або вже реалізовані на практиці і продемонстрували свою соціальну ефективність, або ж є абсолютно життєздатними проєктами, які можна успішно втілити, зокрема й у співпраці із зарубіжними партнерами.

Наприклад, вражаючими є журналістські розповіді Юлії Мощенко про гуляйпільців, які мужньо захищали рідний край, які починають своє нове життя, вимушено виїхавши з малої батьківщини, у виданні «Голос Гуляйпілля». Так само щемною є тема вимушеної еміграції, розкрита у серії аудіоподкастів Вікторією Фурман, яка зараз перебуває у Норвегії. Наполегливо працював над серією журналістських та PR-матеріалів Олександр Думчиков, апробувавши на власному досвіді технології застосування найрізноманітніших форм репрезентації громадської думки у телесюжетах та в онлайн-публікаціях. Валерія Поцелуйко підготувала серію публікацій-історій, де у розмовах із своїми героями зачіпала надзвичайно актуальну тему журналістської етики у період війни.

Рекламні розробки, уже реалізовані на базі організацій-замовників, до прикладу, продемонстрували: Вікторія Веремійченко (реклама для українського виробника обігрівальних приладів), Анна Горобець (добірка рекламних та PR-продуктів для підприємства віконно-дверної індустрії), Аліна Нікітіна (реклама онлайн-магазину жіночого одягу), Катерина Леміш (реклама студії танців), Анастасія Трошина (реклама для підприємства індустрії краси), Каміла Діденко (рекламне просування соціальних і культурних ініціатив українських громад за кордоном).

Практичне застосування також знайшла низка PR-проєктів і створених студентами матеріалів до них. Ці розробки були реалізовані у найрізноманітніших сферах. Зокрема, комплект PR-матеріалів для агропідприємства було створено Анастасією Чичайкіною. Низка робіт стосувалася просування важливих соціальних ініціатив – Катерина Войтюшенко, наприклад, спрямувала свій творчий проєкт на вирішення природоохоронних проблем, а Дар’я Постнікова сконцентрувалася на просуванні засобами масової комунікації волонтерських ініціатив. Цікаві роботи також були підготовлені на матеріалі власне Університету митної справи та фінансів. Зокрема, Микита Алєксєєнко створив відеоекскурсію експозицією уніформ митників різних країн світу, що розгорнута в УМСФ. А Софія Кравченко розробила лендінг-сторінку спеціальності «Журналістика» та контент для неї. Ці матеріали вже розміщені на сайті Університету.

Практико орієнтований вектор кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Журналістика» позитивно позначається й на подальшому працевлаштуванні випускників. Під час виконання своїх творчих проєктів низка студентів уже отримали запрошення на роботу чи замовлення на виконання нових рекламних і PR-проєктів.