Відповідно до графіку відкритих занять 15 квітня 2022 року к. пед. н., доцент кафедри психології Інна Борисівна Учитель провела відкриту лекцію для студентів другого курсу з дисципліни «Психологія особистості». Тема лекції: «Транзактний аналіз Еріка Берна».
Впродовж лекції студенти дізналися про структуру особистості, запропоновану Е.Берном; усвідомили відмінності характеристик его-станів особистості «Батько», «Дорослий», «Дитина»; розглянули на практичних прикладах зміст ключових для транзактного аналізу понять («погладжування», трансакція, транзакційний стимул, транзакційна реакція, доповнювана транзакція, транзакція, що перетинається, приховані трансакції); сформували уявлення про життєві позиції індивіда (Я+ Ти+), (Я+ Ти-), (Я-, Ти+), (Я-, Ти-); ознайомилися з видами психологічних ігор; встановили вплив «життєвої позиції» на «життєвий сценарій» індивіда.
Заняття проводилося у формі лекції-візуалізації з елементами інтерактивної взаємодії зі студентською аудиторією. Для унаочнення теоретичного матеріалу було застосовано презентацію Power Point. Розподіл та підтримку уваги аудиторії впродовж усього заняття було забезпечено завдяки чергуванню розповіді, аналогій, порівнянь, пояснень та запитань до студентів. Розкриття кожного пунтку плану завершувалося узагальненням, для чого викладачка заверталася до студентів із уточнюючими та узагальнюючими запитаннями, що мотивувало студентів до виконання ролі суб’єктів навчання.
Студенти мали можливість вдосконалити свою фахову компетентність завдяки поглибленню знань щодо теорій особистості через усвідомлення унікальності методу транзактного аналізу. Науково-педагогічні працівники кафедри мали нагоду пригадати власний досвід застосування технік транзактного аналізу у своїй практичній діяльності.
http://www.umsf.dp.ua/component/content/article/17-novyny-kafedry/1030-vidkryta-lektsiia-dotsenta-kafedry-psykholohii-ib-uchytel?Itemid=101#sigProId730ccf6072